Tutaj jesteś

Bajkowy rynek akcesoriów dla dzieci

28 lutego 2023 Dziecko Bajkowy rynek akcesoriów dla dzieci

Dzieci kochają bajki i filmy ze swoimi ulubionymi bohaterami. Potrafią całe godziny oglądać ich niezwykłe przygody w kinach czy na małym ekranie. Na takie zainteresowanie odpowiada rynek, na którym pojawia się coraz więcej różnorodnych, przeznaczonych dla dzieci treści. Sam obraz to jednak nie wszystko. Jesteśmy właśnie świadkami prawdziwej ekspansji bajkowych akcesoriów, gier, zabawek, a nawet ubrań, które tylko umacniają doświadczenia i emocje wyciągnięte z ulubionej bajki.

Świat wirtualny

Twórcy gier video często wykorzystują wiele bajkowych i filmowych historii w swoich produkcjach. Nic więc dziwnego, że dzieci i młodzież chętnie sięgają po tę formę rozrywki. Przeniesienie się do znanego z ekranów uniwersum i wcielenie się w ulubioną postać to tylko jedna z wielu przyczyn takiego zainteresowania. Dziecko, które ma wpływ na przedstawione w grze wydarzenia, doświadcza jeszcze większych emocji. Jednak z drugiej strony, rodzice często obawiają się, czy ich pociechy nie zanurzają się w świecie wirtualnym zbyt intensywnie, co skutkuje zbyt mocnym „odcięciem” od rzeczywistości.

Akcesoria na sklepowych półkach

Twórcy filmów i bajek z pewnością wiedzą, jak potęgować zainteresowanie dzieci stworzonymi przez siebie treściami. Gdy tylko wejdziemy do zwykłego sklepu z zabawkami, widzimy na półkach całą górę przedmiotów, które nawiązują do ulubionych przez maluchów historii. To samo tyczy się sklepów z artykułami szkolnymi, księgarni, sklepów z ubraniami czy chociażby zwykłych marketów, które w swoich ofertach – zwłaszcza sezonowych i okazjonalnych – mają produkty z bajkowym lub filmowym motywem.

Pozostaje pytanie, czy jest to coś złego? Skoro dzieci uwielbiają pokazywane na ekranach opowieści, to czemu nie mogą również bawić się ulubionymi zabawkami, czy nosić do szkoły plecaka z wizerunkiem ukochanego superbohatera? 

Bajkowe przebrania

W popularnych sieciówkach często zdarzają się kolekcje, które nawiązują do popularnych bajek i filmów. Możliwość posiadania koszulki z nadrukiem pokazującym wizerunek ulubionego bohatera to prawdziwa gradka dla małych fanów. Pozwala to maluchom na identyfikowanie się z postaciami z bajek i pokazywanie światu, że jest się prawdziwym wielbicielem.

Niesamowita zabawa zaczyna się jednak wtedy, gdy do gry wkraczają stroje dla dzieci! Przebieranie się za ulubionych bohaterów pozwala na pobudzenie ogromnych pokładów kreatywności. Zwykłe zabawki to tylko akcesoria, podczas gdy kostium pozwala niemal stać się jakąś postacią. Nie dziwi nas zatem fakt, że przebrania dla dzieci cieszą się teraz tak dużą popularnością. 

Czas na zabawę!

Dzieci kochają się bawić i kochają oglądać bajki. Dlaczego zatem nie można łączyć ze sobą tych dwóch czynności? Z jednej strony ekspansja bajkowych i filmowych akcesoriów to sposób na zarobienie jeszcze więcej. Producenci kłują żelazo, póki gorące. Ale z drugiej strony – czy coś w tym złego? Skoro twórcy bajek są zadowoleni, producenci akcesoriów są zadowoleni, a same dzieci wydają się być przeszczęśliwe, to nam – rodzicom – też pozostaje tylko się cieszyć i kupować dla naszych pociech jeszcze więcej zabawek, gier i strojów.

Dzieci uwielbiają bawić się i oglądać bajki, więc dlaczego nie połączyć ze sobą tych dwóch czynności? Z jednej strony, rozwijający się rynek bajkowych i filmowych gadżetów to sposób na osiągnięcie większych profitów. Producentom zależy przecież na maksymalizacji swojego zysku, więc nie możemy się dziwić, że korzystają z tej okazji. Z drugiej jednak strony, czy to coś złego? Skoro twórcy bajek są zadowoleni, producenci akcesoriów są zadowoleni, a dzieci cieszą się swoimi zabawkami, grami i strojami, to jako rodzice również możemy cieszyć się i kupować ich jeszcze więcej!

Redakcja jakreagowac.pl

Oferujemy inspirujące treści dotyczące zdrowego stylu życia, rodzicielstwa, urody i diety. Znajdziesz tu praktyczne porady i najnowsze trendy, które pomogą Ci osiągnąć równowagę i blask w codziennym życiu.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?

Nawyki żywieniowe dzieci w wieku przedszkolnym