Co i ile należy pić w ciąży?

Odżywianie w ciąży różni się od tego, które stosowałaś dotychczas, ale jednak nie pod każdym względem. Wbrew pozorom ciąża nie zwiększa twojego zapotrzebowania na wodę. Nie potrzebujesz jej więcej niż dotychczas. Zapotrzebowanie nie ulega zmianie, a to oznacza, że dalej musisz spożywać każdego dnia około dwa litry wody (dokładna ilość może zależeć m.in. od twojej wagi, wieku czy wzrostu, a nawet poziomu aktywności fizycznej). Powinnaś pić więcej tylko wtedy, gdy odczuwasz taką potrzebę. Jeżeli więc zaczęłaś zmagać się z większą potliwością albo dokuczają ci poranne wymioty, rzeczywiście możesz rozważyć jakąś większą dawkę płynów, by uzupełniać te, które twój organizm samoistnie traci. W innym przypadku nie będzie mieć to żadnego sensu.

A co z kawą? Dawniej taka podręcznikowe i wzorcowe odżywianie w ciąży zdecydowanie odrzucało spożywanie jakichkolwiek napojów kofeinowych. Przyszłym mamom odradzano nie tylko napoje energetyczne, ale także i zwykłą kawę, czasem nawet i herbatę, zwłaszcza tą mocną. Dziś zmieniło się jednak podejście do tego tematu. Okazało się już, że kawa nie jest wcale aż tak bardzo szkodliwa dla płodu i matki, jak to sądzono dotychczas. Nie musisz więc całkowicie z niej zrezygnować, ale powinnaś na pewno ją ograniczać. Pozwól sobie zatem na dwie małe filiżanki słabej kawy dziennie. Możesz też dodać do niej mleka, aby była łagodniejsza dla twojego organizmu albo zabielić ją jakąś śmietanką. Jeżeli nie wyobrażasz sobie przeżycia dnia bez kawy, jak najbardziej powinnaś ją śmiało wypijać.

szkolarodzenia.org.pl

Redakcja jakreagowac.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *